Promoció del Transport Públic considera “inacceptable” el pacte entre Badacentre i l’Ajuntament sobre Francesc Layret

0
3012

Promoció del Transport Públic Barcelonès Nord ha emès un comunicat on veu totalment il·legítim el pacte anunciat entre Badacentre i l’Ajuntament per tal d’abordar el futur de Francesc Layret. L’entitat recorda que el Pla de Mobilitat vigent contempla la pacificació del carrer i que aquest és el full de ruta a seguir, donat que va ser aprovat per unanimitat pel Ple Municipal.
A més, Promoció del Transport Públic vol recordar que l’espai per a poder debatre aquest tipus de qüestions és el Consell de la Mobilitat Sostenible i el Transport Públic, d’acord amb el propi reglament “òrgan consultiu i de participació de caràcter sectorial [en matèria de mobilitat]” on a més hi són representats Badacentre i la Federació de Comerciants, tot i no participar-hi de manera activa. D’altra banda, la plataforma es mostra perplexa amb el canvi de rumb respecte l’anunci del regidor Daniel Gracia, quart tinent d’alcalde i regidor responsable de l’àrea de Mobilitat, que el 16 de setembre que afirmava que havien “pacificat el carrer Francesc Layret de forma permanent els caps de setmana i festius”, en el marc de la Setmana de la Mobilitat.

L’entitat també lamenta les formes en les que s’ha produït aquest anunci. Durant la fase de desescalada, PTP va presentar una sèrie de propostes que comportaven ampliació d’espais per vianants i els modes sostenibles. L’única mesura que es va implementar va ser la de Francesc Layret, i s’ha retirat de forma inexplicable, sense diàleg i amb extrema urgència. L’acord es va publicar el passat divendres al migdia per entrar en vigor el dia següent, obviant les campanyes que s’havien fet relatives als canvis de la xarxa de transport públic i, fins i tot, les llicències per a la col·locació de terrasses que la pròpia Àrea de Via Pública de l’Ajuntament havia atorgat.

PTP entén que des d’ara fins el desembre, es tracta d’un període de transició, i per això demana a l’Ajuntament que tiri endavant les mesures tècniques per l’aprofitament dels sobreamples del carrer pels vianants i per la Distribució Urbana de Mercaderies. D’altra banda, es demana al Govern que extremi, a través de la Guàrdia Urbana, el control de la disciplina viària i la doble filera a la xarxa principal. La conveniència d’anar a comprar en cotxe no pot venir suportada per la tolerància en invasió d’espais per a vianants o l’estacionament a llocs on no està permès. D’altra banda, Promoció del Transport Públic està impulsant, juntament amb altres entitats, una campanya per sensibilitzar a la ciutadania en relació a la necessitat de consolidar la pacificació del centre. En aquest sentit, properament estrenarà una web per recollir adhesions i es presentaran una proposta de model urbanístic i de secció treballat de manera conjunta amb les entitats.

En relació a les exigències de l’associació de comerciants Badacentre, PTP recorda que els estudis mostren que les zones per a vianants aporten flux al comerç de proximitat, no el contrari. Per això, Badalona és un cas únic al nostre entorn que ha optat per treure espai als vianants amb l’excusa “d’impulsar el comerç”. Més enllà d’això, des de la PTP es vol remarcar que el compromís signat entre l’alcalde i Badacentre, que condiciona la reurbanització de Francesc Layret a les millores urbanes als carrers de Mar, Maignon i Canonge Baranera, està totalment fora de lloc i és inviable. No pot condicionar-se un projecte de ciutat com la reurbanització i pacificació de Francesc Layret a la millora urbanística d’uns carrers que no ho requereixen amb urgència.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari
Introduïu aquí el vostre nom