Entrevista a Jordi Filiberto, responsable d’Expansió d’ALDI

0
4212

Perquè heu triat Badalona per implementar un nou ALDI?

A ALDI estem desenvolupant un fort pla d’expansió a Espanya i, en aquest sentit, analitzem i estudiem de forma contínua quina pot ser la millor ubicació on podem obrir un nou establiment, sempre amb el propòsit d’oferir el millor servei. Ja feia temps que teníem ganes d’estar presents a Badalona, una de les ciutats més grans de Catalunya. Aquesta obertura a la zona del Progrés, al nucli urbà de la ciutat, ens fa especial il·lusió perquè ens permetrà complir el nostre objectiu d’apropar-nos als badalonins i badalonines i oferir-los una nova opció de compra, amb productes de qualitat al millor preu possible.

Quanta gent hi treballarà?

Al nou supermercat de Badalona comptem amb una plantilla de 20 col·laboradors i col·laboradores. 

Quin concepte de supermercat trobarem a Badalona?

Des d’ALDI, en cada nou supermercat que inaugurem, mantenim sempre la mateixa filosofia: que els nostres clients puguin realitzar una compra senzilla, còmoda i completa amb productes de qualitat al millor preu possible. La nova botiga, ubicada al carrer Francesc Macià 51-55, té una superfície comercial de 1.000 m2 i un equip de 20 col·laboradors i col·laboradores. A més, compta amb un aparcament (amb accés pel carrer Alfons XII), de més de 40 places i punts de recàrrega per a vehicles elèctrics. En el marc del nostre compromís per l’eficiència energètica i el respecte pel medi ambient, aquest nou supermercat en concret compta amb il·luminació LED i ha estat equipada amb domòtica, fet que evita pèrdues de gènere per avaries i millora el funcionament de la climatització i l’enllumenat. També apostem pel CO2 com a refrigerant, una alternativa més sostenible i eficient que altres opcions disponibles.

Quina és la superfície i seccions de la nova botiga ALDI?                                       

La botiga compta amb una superfície comercial de 1.000m2. Pel que fa a les nostres marques i categories, algunes que vull destacar i que tenen més èxit entre els nostres clients són El Mercado, la nostra marca de productes frescos, El Horno, de pa i brioixeria, La Tabla, de xarcuteria, les nostres marques de cosmètica Mildeen i BIOCURA Cosmètica Natural, entre moltes altres. Vull destacar també els nostres productes ecològics, que el client demanda cada vegada més i que nosaltres comercialitzem sota la nostra marca pròpia GutBio, aquests es troben integrats en les diferents seccions de la botiga. A més, també vull ressaltar la nostra gamma de productes gourmet Special, que llancem durant l’època nadalenca, i que inclou una selecció de més de 250 productes d’alta qualitat, fàcil elaboració i a uns preus molt competitius.D’altra banda, m’agradaria destacar que cada setmana incorporem al nostre assortiment ofertes puntuals de producte, tant d’alimentació com de no alimentació, així com productes de basar (des de tèxtil, joguines, electrodomèstics o productes per a la llar, per exemple). D’aquesta manera, garantim que els nostres clients puguin trobar tot el que busquen en els nostres supermercats amb una oferta que s’adapta a les novetats de cada moment.

Quants productes hi trobarem i d’aquests quins seran de marca pròpia?                En aquestes instal·lacions, els veïns i veïnes de Badalona podran trobar una acurada selecció de prop de 2.000 productes de totes les categories, el 86% d’ells de marca pròpia, amb tot el necessari per realitzar una compra completa, senzilla i de qualitat al millor preu possible. A més, a ALDI apostem per proveïdors de proximitat per proveir les nostres botigues, i amb ells establim relacions de confiança i de llarg termini en benefici de la cadena de valor. El 80% del nostre assortiment està format per productes elaborats i cultivats en territori nacional, que provenen de més de 400 proveïdors, un 26% d’ells de Catalunya. Per exemple, comptem amb proveïdors de Catalunya per a les fruites i verdures, la carn fresca i embotits, làctics, ous, arròs i cereals i vins.

Quin creu que és el valor afegit d’ALDI respecte a altres supermercats de similars característiques?

A ALDI partim amb un avantatge, i és que la nostra estratègia de negoci està basada en el descompte. Sabem que aquest és un model d’èxit en el mercat espanyol, i així ho indiquen les xifres, ja que actualment comptem amb una penetració del mercat del 33,3% i ja són més de 5,9 milions de famílies les que confien en nosaltres per a la seva compra habitual, segons Kantar Worldpanel. A més, dediquem la major part dels nostres esforços a desenvolupar la nostra marca pròpia, que representa el 86% del nostre assortiment, i mantenim relacions de confiança i de llarg termini amb el nostres proveïdors (el 80% d’ells nacionals). Aquests dos factors són els que ens permeten mantenir una qualitat elevada a preus molt competitius. 

Tenen previst obrir més supermercats ALDI a d’altres zones de Badalona?

El que puc confirmar ara per ara és que el nostre objectiu és seguir invertint i treballant en el nostre pla d’expansió, ampliant la nostra xarxa de supermercats amb l’objectiu de ser cada dia més a prop dels nostres clients. El nostre objectiu és seguir creixent a Catalunya en el futur, ja que és una zona estratègica per a nosaltres on hem obert un total de 8 nous establiments en el que portem d’any. De fet, és una de les zones on més establiments hem obert aquest 2021, només per darrere d’Andalusia i al mateix nivell que la Comunitat de Madrid. Amb aquesta obertura, i la del passat 17 de desembre a Masquefa, hem sumat un total de 79 supermercats a Catalunya i superat els 50 a la província de Barcelona.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari
Introduïu aquí el vostre nom