El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) publica aquest dilluns l’estudi informatiu i d’impacte ambiental de la primera fase del perllongament de l’L1 del metro a la ciutat de Badalona. El Departament de Territori i Sostenibilitat sotmet aquesta documentació a informació pública amb l’objectiu de licitar la redacció del projecte constructiu la primavera de l’any 2018. El Govern dona així un nou impuls a un projecte llargament reivindicat per la ciutat i previst en el Pla Director d’Infraestructures des de l’any 2010. El projecte preveu connectar l’L1, que actualment acaba al barri del Fondo de Santa Coloma de Gramenet, amb l’estació de Rodalies de Badalona, passant pels barris de Montigalà, Sant Crist i Bufalà, a la zona nord de la ciutat.
La primera fase del perllongament preveu la construcció de les dues primeres estacions –Montigalà i Lloreda-Sant Crist–, a més d’uns tallers i cotxeres de metro amb capacitat per a catorze combois. L’estudi informatiu situa aquesta instal·lació a la zona sud del Parc de Montigalà.
L’objectiu del Govern és licitar la primavera de 2018 tant la redacció del projecte constructiu d’aquesta primera fase, com la redacció de l’estudi informatiu de la segona fase, corresponent a les altres tres estacions –Bufalà, Badalona Pompeu Fabra i Badalona Rodalies–, per tal que durant l’any 2020 quedi projectat tot el traçat del nou ramal de la línia.
Aquest perllongament era una de les grans reivindicacions de Badalona ja que, a banda de connectar un gran nombre de barris amb la xarxa de metro, a través de les noves estacions es preveu que sigui molt més fàcil connectar amb transport públic l’hospital de Can Ruti. Territori i Sostenibilitat xifra en 40.000 usuaris al dia la demanda estimada d’aquest nou ramal de l’L1.