Comunicat dels organitzadors de la Festa Medieval

0
4075

El passat diumenge 10 d’abril va finalitzar la Festa Medieval de Badalona, que s’havia iniciat el 29 de març amb diversos actes previs, però que van tenir el seu colofó entre la Platja dels Pescadors i Canyadó. Els organitzadors han enviat un comunicat públic que des del TOT publiquem en aquest apartat:

“Des del 2019 que no s’havia pogut realitzar la festa degut a la pandèmia i respectives restriccions. Amb tot, el passat 2021 vam apostar per celebrar un cicle cultural més estàtic que recordava la festa. Tot i això, no la vam considerar com la festa pròpiament dita, ja que els actes no es van poder celebrar com hagués tocat si s’agüessin celebrat la nostra tradicional i popular festa medieval.

Sigui com sigui, la nova edició de la Festa Medieval de Badalona d’enguany va recuperar el seu esperit original i va comptar amb la participació i col·laboració de diverses entitats culturals i esportives de tota la ciutat i també amb el suport del nostre Ajuntament.

El desembarcament Pirata, l’atac dels pirates i la cremada de la masia, així com el Pacte de Pau van ser els actes més concorregut de tots. Però, també volem destacar la mostra d’entremesos i espectacles de màgia, les danses i les lluites per a tots els públics.

Dins el context acadèmic, hem volgut explicar l’origen medieval de l’escut de la nostra ciutat i la presentació d’una exposició itinerant sobre les Ermites de Badalona que es podrà veure durant tot l’any a diversos centres culturals de la ciutat.

Des de l’Associació Festa Medieval Sant Jordi de Badalona i les entitats que la conformen, apostem per encetar una nova etapa amb un nou lideratge i aprofitar per fer les millores pactades amb l’Ajuntament de Badalona per a garantir l’èxit de la nostra Festa.

Som conscients que una festa és cosa de tots, també de l’Ajuntament, i cada any cal fer-ne l’avaluació respectiva per analitzar els punts forts i solucionar els problemes detectats.”

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari
Introduïu aquí el vostre nom