Veïns de Canyadó contra un Kebab; “fan el que volen”

0
5515

Els veïns del número 78 del carrer Pomar de Baix, a Canyadó, han dit prou. Asseguren que fa anys que conviuen amb problemes derivats del funcionament d’un establiment de menjar ràpid situat als baixos de l’edifici, actualment anomenat La Kebab.

Segons expliquen, el 31 de desembre de 2024 el local va realitzar obres sense el corresponent permís. “Van arribar a foradar la façana per instal·lar gas, quan a la finca tot és elèctric. Només gràcies a la nostra intervenció es va aconseguir aturar-ho i que l’Ajuntament i la comunitat revisessin què estaven fent”, relaten els veïns al TOT Badalona.

Però la problemàtica no acaba aquí. Els residents denuncien que és habitual trobar vehicles mal estacionats bloquejant l’entrada i sortida del pàrquing comunitari, clients menjant dins dels cotxes amb música a tot volum i deixant restes a la via pública, i fins i tot botellots al voltant de l’establiment, que disposa de permís per obrir les 24 hores. Els caps de setmana, asseguren, són freqüents les curses de patinets a la zona.

A tot això s’hi suma la presència de mobiliari vell del restaurant abandonat a la via pública des de les obres de fa mesos: cadires i taules encadenades, plenes de pols, brossa i restes insalubres. “Fa uns dies en va sortir una rata més gran que la meva gossa”, denuncien.

La Guàrdia Urbana no actua, segons els veïns

Malgrat els avisos reiterats a la propietat, la situació no ha canviat. Els veïns afirmen haver trucat diverses vegades a la Guàrdia Urbana, però, segons expliquen, “sovint ni es presenten”. L’última resposta rebuda per part del cos policial va ser que enviessin un correu electrònic amb la problemàtica. “Ho vam fer, però tampoc ha servit de res”, lamenten. També han contactat amb els Mossos d’Esquadra, que tot i no tenir competències en sorolls o incivisme, sí que s’han presentat en alguna ocasió.

Els residents reclamen una actuació immediata a l’Ajuntament per posar fi a una situació que, asseguren, s’arrossega des de fa massa temps. “Ja no sabem a qui dirigir-nos perquè ens facin cas. Només quan la situació es fa pública sembla que es posen mans a l’obra”, expliquen amb resignació.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari
Introduïu aquí el vostre nom