Diversos usuaris dels centres d’atenció primària (CAP) de Badalona han denunciat al TOT Badalona les llargues esperes per aconseguir cita per a serveis bàsics com analítiques, cures o la renovació del pla de medicació.
Un veí que es visita al CAP Bufalà-Canyet explica que ha demanat hora per fer-se una analítica i no ha aconseguit cita fins a finals de novembre, és a dir, amb gairebé un mes d’espera. “Abans podia demanar-ho amb pocs dies d’antelació, però ara tot s’endarrereix”, lamenta.
El problema no és aïllat. Un altre usuari del CAP Martí i Julià, a Casagemes, assegura que fa dies que intenta renovar el seu pla de medicació, però el sistema li indica que el metge “no està disponible”, tant si ho intenta per internet com de manera presencial. “És desesperant, necessito la medicació i no hi ha manera de contactar amb el metge”, explica. El CAP Martí Julià, depenent de BSA, fa temps que acumula desenes de queixes, com la nul·la atenció telefònica.
Segons denuncien altres pacients, els retards també afecten els serveis d’infermeria, com ara les cures o les extraccions, que també acumulen setmanes de demora.
Els usuaris reclamen més personal i més agilitat en la gestió de cites per evitar que aquestes situacions es repeteixin i afectin la salut dels pacients.































