Qualsevol tall de llum és indemnitzable si dura més de tres minuts, segons mediadors d’assegurances

0
3780

Després dels talls de subministrament elèctric registrats recentment a Badalona i altres punts del país, s’obre la porta a reclamacions per part dels afectats. Segons mediadors d’assegurances consultats, qualsevol apagada que superi els tres minuts pot ser motiu d’indemnització, sempre que es puguin demostrar danys materials o econòmics derivats de la interrupció.

Les reclamacions es poden dirigir tant a la companyia elèctrica com a la pròpia asseguradora de la llar o del negoci afectat. Això sí, cada via té els seus procediments i limitacions: les elèctriques acostumen a assumir responsabilitats en casos de fallades tècniques reconegudes, mentre que les assegurances poden cobrir danys a electrodomèstics, pèrdues de gènere (en el cas de comerços) o altres desperfectes, segons el tipus de pòlissa contractada.

Els experts recomanen documentar qualsevol incidència, conservar tiquets o factures i sol·licitar un informe tècnic si cal. A més, és important fer la reclamació dins dels terminis establerts i mitjançant els canals oficials.

Amb episodis com el viscut recentment a l’Estat, aquest tipus d’informació pot ser clau perquè els ciutadans coneguin els seus drets i no assumeixin danys que, en molts casos, podrien ser compensats.

 

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari
Introduïu aquí el vostre nom