La Guàrdia Urbana de Badalona declara la guerra… als auriculars

0
4205

Badalona té un nou enemic públic: els auriculars, segons el cos policial de Badalona. La Guàrdia Urbana ha posat la mirada —i les multes— en aquelles persones que circulen amb bicicleta o patinet elèctric mentre escolten música, la ràdio o un podcast. Així ho ha anunciat el mateix cos policial a través de les xarxes socials, dins d’una nova campanya de seguretat viària.

Segons la normativa de la Direcció General de Trànsit (DGT), utilitzar auriculars o el telèfon mòbil mentre es condueix una bicicleta o patinet es considera una infracció greu, sancionada amb 200 euros de multa. El “spotify sobre rodes”, s’ha acabat.

La campanya preveu dues vies de sanció: o bé un agent de la Guàrdia Urbana detecta la infracció i enregistra la multa, o bé es pot aturar el ciclista o patinador a peu de carrer i entregar-li la multa en mà. Com si es tractés d’un control de radar, però amb cascos.

A partir d’ara, si vas pel carrer escoltant aquell episodi pendent del teu podcast preferit o aquell tema d’estiu que et fa oblidar que vas camí de la feina, et pots endur una sanció sonora. El missatge és clar: escoltar música pot sortir-te… car.

La campanya, amb un to seriós, arriba en un moment en què la ciutat continua pendent de robatoris diaris,  problemes com els incendis, el soroll nocturn o l’aparcament salvatge. Però sembla que la prioritat ara mateix és que ningú porti auriculars sobre rodes. La música, millor des de casa.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari
Introduïu aquí el vostre nom