Identificat 37 anys després un jove desaparegut a Badalona

0
7900

La Vanguardia ha avançat, aquest dijous, que la Policia Científica de la Policia Nacional ha resolt, gairebé quatre dècades després, la desaparició d’en José Antonio Díaz, un veí de Pomar que va desaparèixer el 17 de desembre del 1987.

Aquell dia, el jove de 23 anys va sortir de casa i no va tornar. La família va denunciar la desaparició, però no va rebre cap resposta clara. El mateix vespre, un home va morir atropellat per un tren a l’estació de Badalona, però el cos no es va poder identificar i no es va relacionar amb la denúncia. Les dues investigacions van quedar separades i mai no es van creuar.

Segons ha publicat La Vanguardia, el 2024 la Policia Científica va revisar el cas utilitzant noves tècniques d’empremtes dactilars. Aquesta anàlisi va confirmar que el jove atropellat era, en realitat, el desaparegut. La identificació no s’havia pogut fer en el seu moment perquè el sistema policial dels anys vuitanta només comparava empremtes de persones detingudes i, a més, part de la documentació es va perdre amb els anys.

La família ha viscut 37 anys d’incertesa, sempre esperant una notícia que no arribava. Ara han reclamat explicacions i responsabilitats per la manca de diligència policial. Les restes, que havien estat enterrades en un nínxol anònim, ja han estat localitzades i traslladades perquè reposin amb la família.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari
Introduïu aquí el vostre nom