El programa eSalut continua creixent i ja connecta més de 4.000 pacients

0
844

El programa eSalut segueix creixent i ha superat ja els 4.000 pacients que han fet servir l’app per gestionar el seu procés de salut amb el seu equip assistencial. La fita s’ha assolit a principis de juliol, segons la Direcció de Transformació i Salut Digital de l’Hospital Germans Trias. D’aquests 4.000, més de la meitat es mantenen actius i fent ús habitual de l’aplicació.

En aquest primer semestre del 2025, una desena d’àmbits han superat la cinquantena de pacients nous. Són Obesitat, Migranya, Oclusió de Retina, VIH, Migranya, Malaltia del Viatger, Anestèsia Pediàtrica, HAD, Ictus i Dolor.

Des de l’inici de l’eSalut -que va començar a treballar amb pacients l’any 2022 i del que ja hi ha actives 97 verticals diferents-, l’equip d’Hospitalització a Domicili és qui més pacients ha donat d’alta en el programa: 975.

Què és i com funciona

El programa eSalut permet als professionals fer un seguiment més detallat dels processos de salut dels seus pacients, que responen a través de l’app a formularis amb preguntes sobre símptomes, la seva evolució i la seva qualitat de vida o rutines. D’aquesta manera, els equips assistencials accedeixen a més informació sobre els seus pacients i quan els visiten ja disposen d’aquesta informació actualitzada pujada a les seves històries clíniques, la qual cosa els permet oferir una millor atenció.

Per fer-ho possible, el programa fa servir una aplicació mòbil integral per a pacients, que els ofereix informació personalitzada, segons la seva patologia o situació. Una vegada l’equip assistencial dona d’alta al pacient dins de l’app i aquest accedeix, es pot trobar, depenent del seu cas d’ús, amb informacions, consells, formularis, exercicis, jocs, gràfics, etc.

Tota la informació que el pacient troba dins l’aplicació està preparada o validada pel seu equip assistencial i ha estat treballada amb altres pacients que han participat en el procés de desenvolupament de l’eSalut, provant i validant la informació rebuda i explicant la seva experiència com a usuaris.

En aquest sentit, l’equip de Transformació i Salut Digital realitza entrevistes amb els primers pacients que accedeixen de cada malaltia o cas, per assegurar-se que troben tota la informació que necessiten i que estigui presentada d’una forma clara i accessible.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari
Introduïu aquí el vostre nom