Donació del fons de Josep Brunet i Martí al Museu de Badalona

0
2148

El passat dimecres 2 de juliol es va formalitzar l’acta de donació del fons de Josep Brunet i Martí (Montgat 1942-Badalona 2022), propietari de la Filatèlia La Plana, a l’Arxiu Històric Ciutat de Badalona (AHBDN) i al fons patrimonial del Museu de Badalona.

El fons, que ha estat donat pels fills de Josep Brunet, en Jaume i la Núria Brunet Papiol, inclou un ampli ventall de documents relatius a incomptables aspectes de la història badalonina (postals, imatges, informació d’entitats culturals, esportives i religioses, empreses i comerços,…) i, especialment, material relacionat amb el món de la filatèlia i la numismàtica, passió a la qual Brunet va dedicar bona part de la seva vida. Fascinat pel col·leccionisme des de ben petit, va convertir la seva afició en ofici quan, a l’entorn del 1980, va obrir el primer i únic establiment especialitzat en filatèlia, numismàtica i col·leccionisme de la ciutat.

Durant més de 40 anys, Josep Brunet, juntament amb la seva dona, Rosa Papiol, va cultivar entre els badalonins l’estima pel col·leccionisme, va arribar a tenir prop de 1.000 abonats a les novetats de segells d’Espanya, com també de les monedes de col·lecció que s’emetien tant espanyoles com estrangeres, i amplià el món del col·leccionisme a la ciutat amb tants altres objectes de culte i col·lecció: postals, minerals, plaques de cava, programes de cinema, llibrets antics, sobres de sucre, calendaris, material per arxivar les col·leccions i un llarg etcètera.

La pluralitat d’aspectes que abasta el fons és un reflex clar de la passió de Brunet per tot el que guardava relació amb la ciutat de Badalona i la seva història. Després del seu traspàs, els seu fills Jaume i Núria, vam voler fer donació de la seva col·lecció personal d’història de Badalona al Museu, com a mostra d’afecte i gratitud envers la ciutat.

En virtut de l’acord signat, el Museu integrarà aquesta documentació als fons del Museu de Badalona i a l’Arxiu Històric de la Ciutat de Badalona, gestionat per aquesta institució, la conservarà i la posarà a disposició dels investigadors i del públic en general, per a la seva divulgació.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari
Introduïu aquí el vostre nom