La biblioteca Can Casacuberta s’ha convertit en un símbol del desgavell en la gestió dels equipaments públics a Badalona. L’edifici va tancar per primera vegada el 20 de desembre del 2019 a causa de greus deficiències provocades per la manca de manteniment, i des d’aleshores ha viscut una successió de tancaments, reobertures parcials i noves incidències que han deixat el servei greument afectat.
L’abril del 2022, davant la manca de solucions, va néixer la plataforma ciutadana Can Casacuberta Oberta, que va començar a pressionar l’Ajuntament per exigir la reobertura de la biblioteca. Tot i això, no va ser fins al 13 de febrer del 2023, més de tres anys després, que l’equipament va tornar a obrir, i ho va fer sense la sala infantil, encara pendent de reformes.
La situació, però, va durar poc. Només sis mesos després, Can Casacuberta tornava a tancar a causa d’una nova incidència en el sistema de climatització. El 18 de desembre del 2023 va reobrir de nou, altra vegada amb les obres inacabades. Durant el 2024, les goteres van evidenciar que els problemes estructurals persistien i que les actuacions realitzades no havien resolt les deficiències de fons.
Finalment, el mes de juny del 2024, l’Ajuntament de Badalona va decidir tornar a tancar la biblioteca per executar obres a la teulada i millorar la climatització. Des d’aleshores, Can Casacuberta continua tancada.
En una entrevista recent, l’alcalde Xavier Garcia Albiol ha situat una possible reobertura en el primer trimestre del 2026, però sense concretar cap data ni oferir garanties, admetent implícitament que ni tan sols el govern municipal disposa d’un calendari clar.
Si aquesta previsió s’acaba complint, Can Casacuberta haurà acumulat més de 2.300 dies de tancament efectiu des del 2019. Més de sis anys marcats per la improvisació, la manca de manteniment i una gestió erràtica que ha deixat Badalona sense una de les seves biblioteques de referència i ha perjudicat especialment infants, estudiants i famílies.































