L’e-fuel: el combustible amb què els cotxes de motor tèrmic podrien circular

0
365

És una tecnologia neutra en carboni que es podria aplicar no només als cotxes, sinó també a l’aviació o la indústria naval.

Alemanya lidera el grup de països que estan vetant la ratificació de l’acord inicial del Parlament Europeu de suprimir els vehicles de combustió el 2035. Per descomptat, la decisió del país germànic no persegueix que se segueixin venent cotxes dièsel o de benzina, , sinó que la normativa s’obri a altres alternatives més enllà de la tecnologia elèctrica. Una d’elles és l’e-fuel o combustible sintètic, que pot ser utilitzat als motors tradicionals sense emissions contaminants.

Com s’aconsegueix aquest miracle? La resposta és a l’enginyeria química, que fa possible obtenir metanol de l’aire i l’aigua.

Encara que marques com Audi o Mercedes fa temps que treballen en el desenvolupament dels e-fuel o combustibles sintètics, ha estat Porsche, juntament amb HIF Global, Siemens Energy, ExxonMobil, entre altres socis, els que han arribat més lluny, fins al punt de que han inaugurat una planta experimental situada a Haru Oni, Punta Arenas, al sud de Xile.

L’elecció d’aquest lloc no és casualitat, ja que és un punt on es genera molta de la primera matèria necessària: l’aire. De fet, la planta compta amb un petit parc eòlic, i la intenció és augmentar significativament la superfície i la potència.

En cremar el carburant que s’obté del procés no s’afegeix CO2 a l’atmosfera, entre altres coses perquè s’utilitza el que hi havia anteriorment. És a dir, que sí que emet CO2 però no suma, i per tant és una tecnologia neutra en carboni.

Aquesta solució pot allargar la vida dels cotxes moderns amb motor de combustió sense afegir-hi emissions contaminants, ia més evita haver d’invertir en infraestructura d’abastament, perquè serveix l’actual.

Porsche ha provat amb èxit el combustible sintètic en els seus models, i no han calgut canvis mecànics per al seu ús, i igualment serà el que s’utilitzi a la Porsche Supercup, una competició monomarca que porta els cotxes al límit, de manera que serà una prova de foc.

Preu potencial: car

De moment, tampoc sembla que sigui una alternativa econòmica als actuals combustibles fòssils. El CEO de Porsche, Oliver Blume, va comentar l’any passat que, si s’arribés a implantar a l’escala més gran que es pot plantejar, cada litre d’aquesta benzina sintetitzada podria costar al voltant de 2 euros. Transport & Enviroment, per la seva banda, en un estudi recent ha anunciat que el preu no baixarà dels 2,8 euros el litre, fet que suposa més d’un euro de diferència respecte a la mitjana nacional de gasolina de 95 octans al dia d’avui.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari
Introduïu aquí el vostre nom