Els agents cívics pentinen Badalona per resoldre conflictes quotidians

0
372

L’Ana la Riva i la Sílvia Badia són agents cíviques al districte primer de Badalona, des de principis d’any. N’hi ha a tots els districtes de la ciutat, en dos torns diaris, de matí i tarda, que passegen identificats amb una armilla. A través d’un programa d’ocupació, els agents van formar-se prèviament en mediació, abans de sortir al carrer. Amb el suport de la Guàrdia Urbana, i el coordinador de cada districte, pentinen cada dia els carrers de Badalona intentant resoldre conflictes cívics. Els agents tenen establerts diverses campanyes per fer arribar al ciutadà, ara mateix per exemple s’està treballant la tinença d’animals i el reciclatge de cartrons amb els botiguers de la ciutat. L’Anna i la Sílvia expliquen al TOT que noten que serveixen de “filtre” per evitar que la Guàrdia Urbana pugui multar. “Nosaltres informem prèviament i donem consells”, aclareixen les agents. Elles també presten el seu servei en algunes escoles de la ciutat per regular el transit, com per exemple a l’escola Badalona Port, on fa uns mesos un cotxe va atropellar un pare d’un alumne del centre. A més, les agents també ensenyen als més petits com creuar correctament en un pas de vianants. Depenen del districte, els agents estan traslladant, de mitjana, més de 50 conflictes setmanalment.


Els agents i les agents cíviques anoten els desperfectes del mobiliari urbà

Una altra de les feines que també realitzen aquests agents és poder fer un llistat de tots els elements de mobiliari urbà que tenen algun desperfecte. Per exemple, si un fanal no funciona o notifiquen a l’Ajuntament perquè ho reparin. Molts veïns també aturen als agents per comunicar-los incidències al mobiliari urbà. L’Ana i la Sílvia ens expliquen que alguns ciutadans ja les coneixen i els comuniquen si un banc s’ha trencat o bé un joc infantil no funciona. D’altra banda, els agents també actuen en punts negres on detecten actituds incíviques, com per exemple l’acumulació de cartrons i deixalles. Un d’aquests punts on van actuar aquests agents va ser els contenidors soterrats del carrer Francesc Layret, davant del BBVA, on s’acumulaven força cartrons fora dels contenidors.

La principal queixa: els gossos sense lligar

L’Ana i la Sílvia ens expliquen que una de les queixes més repetides, per part dels ciutadans, és la quantitat de gossos sense lligar que els propietaris passegen pels carrers. Per exemple, aquesta queixa s’ha repetit al parc de Ca l’Arnús, on fins i tot, una escola bressol va deixar d’anar-hi amb els més petits perquè hi havia molts gossos sense lligar. Ara, segons les agents, aquesta escola ha tornat al parc, gràcies a la seva campanya d’informació cap als propietaris d’animals.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari
Introduïu aquí el vostre nom