El TSJ de Madrid declara nul l’acomiadament del badaloní Bernat Barrachina

0
354

El Tribunal Superior de Justícia de Madrid (TSJ) ha declarat nul l’acomiadament del badaloní Bernat Barrachina del programa La Hora de La 1 que va fer servir el rètol “Leonor se’n va d’Espanya, com el seu avi”, quan el guionista estava informant que la Princesa Leonor aniria a cursar el batxillerat fora d’Espanya. Dit tribunal afirma que “el rètol no contenia cap expressió amb un significat objectivament injuriós“. Durant el temps que el rètol va estar en pantalla, van començar tot un seguit de queixes a les xarxes socials i des de l’administració del programa es va anunciar que perdrien mesures. Poc després, Barrachina va ser destituït segons va anunciar ell mateix a les xarxes socials.

Amb tot, el Suprem declara nul l’acomiadament i condemna RTVE a readmetre el treballador en qualitat d’indefinit no fix. A més, condemna la corporació i Mediatso a abonar el salari que va deixar de percebre des del seu acomiadament, el febrer del 2021, així com a una indemnització de 10.000 euros en concepte de “danys morals” per la “lesió del seu dret a la llibertat d’expressió“.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari
Introduïu aquí el vostre nom