El Màgic Badalona compleix els primers 10 anys

Autor

Categories

Compartir

El pròxim dilluns, 15 d’octubre, farà 10 anys que va obrir el Centre Comercial Màgic Badalona. El centre va obrir les portes, al públic en general, l’endemà, 16 d’octubre. El projecte, d’aquest centre comercial, venia de lluny i venia acompanyada d’un seguit de propostes relacionades amb el món del bàsquet, algunes de les quals van acabar en un calaix, sobretot per culpa de la irrupció de la crisi. De fet, la idea d’aquest centre sorgia de la necessitat d’ajudar econòmicament el Club Joventut de Badalona i potenciar la idea de Badalona, com a bressol del bàsquet. Impulsat per la Penya i Sacresa, el Màgic Badalona comptava amb més de 100.000 metres quadrats dedicats a usos comercials, esportius i d’oci. En la inauguració quedaven pendent alguns projectes, com el Museu del Bàsquet, projecte descartat anys més tard. Abans d’obrir portes, el Joventut i Sacresa van ampliar la superfície destinada a usos comercials, que va passar dels 5.000 quadrats a 12.500, autoritzats, finalment, el novembre del 2007. Finalment, el mes de febrer de 2008 el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya va desestimar el recurs dels comerciants de Badalona contra la planificació de la gran superfície. 10 anys després, el Centre té tots els locals comercials funcionant a ple rendiment.

Un centre que s’ha anat adaptant durant els darrers anys

Durant aquests 10 anys, el Màgic també s’ha anat adaptant a les necessitats de la ciutat. L’any 2008, el centre comercial va obrir amb un Karting o un supermercat del Rio. 5 anys després, en aquest espai va obrir un Mercadona. També les marques de roba s’han anat adaptant. HM va arribar anys més tard, però en canvi el grup Inditex va acabar tancant Zara, el 2017 o Massimo Dutti, però va obrir Lefties.

L’accent del Màgic va arribar setmanes més tard

Un cop va obrir el centre comercial, un grup de ciutadans van adonar-se que s’havien descuidat l’accent de la paraula Màgic. El novembre del 2008, un miler de persones, a través de Facebook i promogut pel badaloní Jaume Lleal, van iniciar una campanya perquè aparegués l’accent al cartell del centre comercial. Fins i tot van convocar una manifestació, d’unes cinquanta persones, demanant l’accent. L’empresa, en poques setmanes, van instal·lar als rètols l’accent a la paraula Màgic.

 

 

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari
Introduïu aquí el vostre nom

La revista

Segueix-nos

17,391FansAgradda
2,905SeguidorsSeguir
11,553SeguidorsSeguir

Autor

Compartir